Kundservice

Här har vi listat information kring vanliga frågor. Hittar du inte svar på det du söker? Tveka inte på att kontakta oss via mail, info@nordicrelax.se eller via telefon, 042-311 15 50.

Produktomsorg

Våra infraröda bastus kräver ingen underhållsservice utan är framtagna för en lång och enkel livslängd. Infrakabiner från Nordic Relax är obehandlade. Vill du ha en slitstark och smutsavvisande yta rekommenderar vi att du behandlar den med bastuvax. Tikkurillas vax håller fin kvalitet! Infrakabiner från B Intense är framtagna i medicinskt syfte och har inga skarvar där smuts kan fastna. I dessa behöver du bara torka av ytorna med en ren och fuktig trasa. I de båda modellerna gäller det såklart att vara försiktig med tekniken.

 

Montering

Våra infraröda bastus är enkla att montera. Lite beroende på modell tar det två personer från två timmar upp mot en dag att montera. Till er hjälp finns genomarbetade installationsmanualer och filmer. För att montera krävs ett utrymme lika stort som bastun. Det är viktigt att det finns utrymme ovanför bastun, gärna 30 cm. På taket ska kablar kopplas samman efter montage. Luftcirkulationen blir också bättre. 

Garanti

Infrabastus från B Intense har 10 års garanti på infraröda lampor samt 2 års garanti på själva kabinen. Nordic Relax infrabastus har 2 års garanti. Garantier gäller produktfel – ej handhavandefel. Trä är ett levande material. Med värme och kyla kan sprickor i träet uppstå, detta är del av en helt naturlig process och omfattas därför inte av garantin.

Lager och leverans

De flesta av våra produkter är lagervaror och kan därför levereras inom en vecka. Produkter från B Intense är inte lagervaror, räkna därför med en leverans på cirka åtta veckor. 

Större leveranser, till exempel av infraröda bastus, levereras av vår fraktpartner Ntex Inrikes. Efter ditt köp kontaktas du gällande din leverans. Tillsammans med Ntex Inrikes avtalas dag och cirkatid för leverans. Övriga produkter levereras med Schenker till utlämningsställe. Fraktkostnad för en infraröd bastu från Nordic Relax är 2500 kr i hela Sverige. Infrakabiner från vårt premiumsortiment B Intense levereras fraktfritt. Samtliga leveranser sker till tomtgräns.

För mindre artiklar debiteras 50 kr. Du kan också välja att hämta din produkt på vårt lager i Helsingborg.

För frågor gällande leveranser var vänlig kontakta info@nordicrelax.se

Returer och reklamationer

Motsvarar inte varan dina förväntningar? Inga problem, vi hjälper dig!

Vi tar emot returer enligt konsumentköplagen. Inom 14 dagar från leverans har du rätt att ångra dig och returnera varan till oss. Returen behöver göras inom 14 dagar från det att du meddelat oss att du ångrat dig. Tänk på att du inte får göra åverkan på produkten eller dess emballage och att du själv får betala returfrakten. Läs mer i våra köpvillkor eller ta kontakt med oss på tel. 042-311 15 50.

Vill du reklamera eller returnera din vara? Ta kontakt med oss via info@nordicrelax.se alternativt på telefon, 042-311 15 50. 


Kontakt

Nordic Relax of Sweden AB
Hortensiagatan 7
25668 Helsingborg

Tel.+46 42 311 15 50
info@nordicrelax.se